lørdag 20. juni 2009

Kaldt?

I dag er jeg ganske patetisk dere. Hvorfor? Fordi jeg ligger i sengen min, med ullstilongs, ullsokker, og pysjamasbukse utenpå, pluss en ganske stor genser. “Hvorfor denne overbekledningen Runa? Er du syk?” Nei, jeg er ikke syk. Det har seg nemlig slik at innimellom det utrolig utrolig varmt her. Så varmt at det er umulig å sove om natten med vanelig dyne. Da tok jeg en gang dynen ut av dynetrekket, ett lite sjakktrekk fra min side syntes jeg. Jeg sov veldig godt den natten altså. Men så ble det kaldere. Om dagen er det fremdeles varmt, men om natten er det av og til regn og storm.. Så akkurat nå er det litt kjøligere på rommet mitt også. MEN, jeg er så lat at jeg ikke gidder å finne fram igjen dynen min.. Så jeg fortsetter da å sove med dynetrekket, bare at jeg kler på meg masse før jeg sover.. Patetisk? Ja. Definitivt.

Ellers har jeg nettopp vært på "la fête de la musique" (musikkfesten) som feires 21. juni hvert år her i Frankrike.. Ok, i dag er vi faktisk 20. juni, men siden 21. juni er en søndag og alle andreklassinger i hele landet har eksamen mandag så feirer vi litt i dag og. Dvs band i gatene, alt fra country og linedansing, blues og trekkspill, til rock.

Dette er Ben Rain, ett lokalt band. Bassist og keyboardist går på skolen min, og jeg kjenner den ene gitaristen.. Han kom på hadefesten min! (Haha, de er lokale helter, så det er litt kult. De vant en eller annen konkurranse, så de har spilt foran flere tusen mennesker i Nancy! Men visstnok er vokalisten litt overlegen, så, vel, haha..) Dårlig bilde tatt med mobilen min i kveld på konsert!

Før musikken spiste vi på restaurant, meg og vertsfamilien, pluss en venninne. Veldig hyggelig! Men hva spiste jeg? Forrett: snegler, hovedrett: froskelår. Vertsfamilien fant ut at det var fysisk og psykisk umulig å sende meg tilbake til norge uten å ha smakt froskelår! Snegler har jeg allerede spist, men når man først skal spise typisk fransk, så er det like greit å ta an helt ut.. Crème brûlée til dessert! Froskelår er ikke så veldig spesielt egentlig.. Det er godt, minner litt om kylling, bare at det er mye mindre, så man får sikkert 20 små frosker på tallerkenen (uten overdelen av kroppen). Så gjelder det å ikke tenke på at dette faktisk ligner veldig på bittesmå menneskebein, og spise. Som sagt, godt, men jeg blir veggis til høsten for å ta igjen alt det syke jeg har spist i år!

I morgen er det farsdag her, så jeg skal opp tidlig for å bak kake til vertsfaren min..
GOD NATT!

6 kommentarer:

Runa sa...

haha veldig kul og veldig fransk middag du fikk der :))) kortet kom frem i dag, forresten. stilig fashion fra lafayette woooh

S sa...

hade fest allerde? kortid drar du? eller for å formulere spørsmålet litt anderledes, når kommer du hjem?

Runa då; få på deg skikkelig dyne!

Rou sa...

Runa: hehe, fransk mote vettu, det er tingen;)

Sara: Jeg drar 11. juli! Men nå har alle eksamen, så vi har ikke tid til å feste.. Jeg kommer til å ha en sån liten kveld med de aller nærmeste også, rett før jeg drar!

Askjell sa...

IKKE SANT FROSKELÅR ER KYLLING? :D
Folk tror ikke på meg.

Rou sa...

Du har rett Askjell, FROSKER ER SMÅ KYLLINGER!!!

Anonym sa...

Veggis? da kan du joine Idunn du da:):)